
IT SERVICE MANAGEMENT
Nya utmaningar
hela tiden!
Begreppet IT Service Management (ITSM) är numera allenarådande och verksamhetens IT-funktion möts i dagens digitaliseringsvärld konstant av nya utmaningar såsom IoT, AI, Machine Learning …
I takt med fler system, funktioner, inventarier, integrationer och antalet prylar som konstant är uppkopplade ställs även högre krav från medarbetarna på hög tillgänglighet och snabb service. Som sagt, mycket har hänt sedan 1999. Allt går snabbare och det är idag enormt mycket mer att hålla ordning på. Att vara leverantör av ett verktyg som stödjer ITSM in i framtiden är en utmaning. En väldigt rolig utmaning!
Go for it!
FÖRÄNDRINGSRESA
Då. Nu. Framtid.
Easits första generation av ärendehanteringssystem riktades mot IT-avdelningar och IT-konsulter. Mycket har hänt sedan starten 1999. Vi och våra kunder har haft en enorm förändringsresa när det gäller vårt förhållande till “IT”.
Det som många verksamheter ursprungligen kallade supporten blev med tiden IT-avdelningen. Många IT-avdelningar har på senare år i takt med den snabba transformationen inom digitalisering breddat sitt erbjudande från att vara en renodlad servicedeskfunktion till att bli en affärsdrivande intern verksamhet. Detta innebär att även Easits lösningar behöver kunna användas av fler interna enheter – i många fall hela organisationen. Detta är precis vad ni kan uppnå med plattformen Easit GO.

FÖRÄNDRINGSRESA
Då. Nu. Framtid.
Easits första generation av ärendehanteringssystem riktades mot IT-avdelningar och IT-konsulter. Mycket har hänt sedan starten 1999. Vi och våra kunder har haft en enorm förändringsresa när det gäller vårt förhållande till “IT”.
Det som många verksamheter ursprungligen kallade supporten blev med tiden IT-avdelningen. Många IT-avdelningar har på senare år i takt med den snabba transformationen inom digitalisering breddat sitt erbjudande från att vara en renodlad servicedeskfunktion till att bli en affärsdrivande intern verksamhet. Detta innebär att även Easits lösningar behöver kunna användas av fler interna enheter – i många fall hela organisationen. Detta är precis vad ni kan uppnå med plattformen Easit GO.
IT-EKOSYSTEM
Sia om framtiden?
Då vi själva insett att det är svårt att sia om framtiden har vi valt att utveckla en plattform som är extremt flexibel med öppna API:er och med en hög User Experience. Att vi döpt vår plattform till Easit GO är ingen slump. När ett nytt behov eller krav uppstår behöver du som kund agera snabbt och kunna anpassa processer, affärs- och supportmodeller, addera nya handläggargrupper och mer därtill. Easit GO är ett ITSM-system som kan agera som en kameleont i det enorma IT-ekosystem som är på ständig tillväxt.
Vi är beredda att åka med på din resa.

IT-EKOSYSTEM
Sia om framtiden?
Då vi själva insett att det är svårt att sia om framtiden har vi valt att utveckla en plattform som är extremt flexibel med öppna API:er och med en hög User Experience. Att vi döpt vår plattform till Easit GO är ingen slump. När ett nytt behov eller krav uppstår behöver du som kund agera snabbt och kunna anpassa processer, affärs- och supportmodeller, addera nya handläggargrupper och mer därtill. Easit GO är ett ITSM-system som kan agera som en kameleont i det enorma IT-ekosystem som är på ständig tillväxt.
Vi är beredda att åka med på din resa.
Just say go.

För Easit GO – ITSM har vi gjort fyra färdiga paketeringar. Har ni behov av ytterligare funktioner och processer eller för helt andra användningsområden än IT-service är det bara att ni kontaktar oss så hjälper vi till med att hitta en lösning som exakt matchar era behov.
* Enligt gällande prislista.