IT SERVICE MANAGEMENT

Nya utmaningar
hela tiden!

Begreppet IT Service Management (ITSM) är numera allenarådande och verksamhetens IT-funktion möts i dagens digitaliseringsvärld konstant av nya utmaningar såsom IoT, AI, Machine Learning …

I takt med fler system, funktioner, inventarier, integrationer och antalet prylar som konstant är uppkopplade ställs även högre krav från medarbetarna på hög tillgänglighet och snabb service. Som sagt, mycket har hänt sedan 1999. Allt går snabbare och det är idag enormt mycket mer att hålla ordning på.  Att vara leverantör av ett verktyg som stödjer ITSM in i framtiden är en utmaning. En väldigt rolig utmaning!

Go for it!

IT SERVICE MANAGEMENT

Nya utmaningar
hela tiden!

Begreppet IT Service Management (ITSM) är numera allenarådande och verksamhetens IT-funktion möts i dagens digitaliseringsvärld konstant av nya utmaningar såsom IoT, AI, Machine Learning …

I takt med fler system, funktioner, inventarier, integrationer och antalet prylar som konstant är uppkopplade ställs även högre krav från medarbetarna på hög tillgänglighet och snabb service. Som sagt, mycket har hänt sedan 1999. Allt går snabbare och det är idag enormt mycket mer att hålla ordning på.  Att vara leverantör av ett verktyg som stödjer ITSM in i framtiden är en utmaning. En väldigt rolig utmaning!

Go for it!

FÖRÄNDRINGSRESA

Då. Nu. Framtid.

Easits första generation av ärendehanteringssystem riktades mot IT-avdelningar och IT-konsulter. Mycket har hänt sedan starten 1999. Vi och våra kunder har haft en enorm förändringsresa när det gäller vårt förhållande till “IT”.

Det som många verksamheter ursprungligen kallade supporten blev med tiden IT-avdelningen. Många IT-avdelningar har på senare år i takt med den snabba transformationen inom digitalisering breddat sitt erbjudande från att vara en renodlad servicedeskfunktion till att bli en affärsdrivande intern verksamhet. Detta innebär att även Easits lösningar behöver kunna användas av fler interna enheter – i många fall hela organisationen. Detta är precis vad ni kan uppnå med plattformen Easit GO.

FÖRÄNDRINGSRESA

Då.
Nu.
Framtid.

Easits första generation av ärendehanteringssystem riktades mot IT-avdelningar och IT-konsulter. Mycket har hänt sedan starten 1999. Vi och våra kunder har haft en enorm förändringsresa när det gäller vårt förhållande till “IT”.

Det som många verksamheter ursprungligen kallade supporten blev med tiden IT-avdelningen. Många IT-avdelningar har på senare år i takt med den snabba transformationen inom digitalisering breddat sitt erbjudande från att vara en renodlad servicedeskfunktion till att bli en affärsdrivande intern verksamhet. Detta innebär att även Easits lösningar behöver kunna användas av fler interna enheter – i många fall hela organisationen. Detta är precis vad ni kan uppnå med plattformen Easit GO.

IT ECO-system

Sia om framtiden?

Då vi själva insett att det är svårt att sia om framtiden har vi valt att utveckla en plattform som är extremt flexibel med öppna API:er och med en hög User Experience. Att vi döpt vår plattform till Easit GO är ingen slump. När ett nytt behov eller krav uppstår behöver du som kund agera snabbt och kunna anpassa processer, affärs- och supportmodeller, addera nya handläggargrupper och mer därtill. Easit GO är ett ITSM-system som kan agera som en kameleont i det enorma IT ECO-system som är på ständig tillväxt.

Vi är beredda att åka med på din resa.

Just say go.

IT ECO-system

Sia om
framtiden?

Då vi själva insett att det är svårt att sia om framtiden har vi valt att utveckla en plattform som är extremt flexibel med öppna API:er och med en hög User Experience. Att vi döpt vår plattform till Easit GO är ingen slump. När ett nytt behov eller krav uppstår behöver du som kund agera snabbt och kunna anpassa processer, affärs- och supportmodeller, addera nya handläggargrupper och mer därtill. Easit GO är ett ITSM-system som kan agera som en kameleont i det enorma IT ECO-system som är på ständig tillväxt.

Vi är beredda att åka med på din resa.

Just say go.

Starka
analysmöjligheter

De starka analysmöjligheterna som ges genom att samla så mycket data som möjligt inom ett och samma system gör det lätt att hitta orsakerna till eventuella problem och undvika att fokus blir på konsekvenserna av problemen.

Starka
analysmöjligheter

De starka analysmöjligheterna som ges genom att samla så mycket data som möjligt inom ett och samma system gör det lätt att hitta orsakerna till eventuella problem och undvika att fokus blir på konsekvenserna av problemen.

Med Easit GO får du en plattform som automatiserar och digitaliserar era processer och informationsflöden. Easit GO integrerar inte bara system, utan även människor med varandra. På så sätt kan ni enkelt samarbeta mellan team och verksamheter i hela organisationen.

Med Easit GO får du en plattform som automatiserar och digitaliserar era processer och informationsflöden. Easit GO integrerar inte bara system, utan även människor med varandra. På så sätt kan ni enkelt samarbeta mellan team och verksamheter i hela organisationen.