Ny release:
Användaren i centrum

Easit BPS™ 2018.10

Världen förändras i rasande fart vilket påverkar oss alla. Människors sätt att interagera med teknik och information ställer helt nya krav på vår produkt och på hur vi utvecklar och distribuerar system. Höstens release är det första steget på vår resa mot ett modernt BPS™.  Nedan kan du läsa mer om tanken bakom och lite om innehållet i Easit BPS™ 2018.10 – eller ”Oktoberreleasen” som vi kallar den.

Användaren i centrum

Vi har påbörjat ett långsiktigt arbete med att förbättra Easit BPS™ ur ett generellt användarperspektiv. Vår ambition är ett arbetsverktyg som är Lätt att lära, Lätt att komma ihåg, Effektivt, Felsäkert och Subjektivt tilltalande. Kort och gott “Användbarhet” enligt ISO 9241:11.

Tonvikten av nyheterna i Oktoberreleasen är framförallt visuella. Planen är att i kommande releaser fokusera på förbättrad informations- och interaktionsdesign. Resan är påbörjad men långt ifrån klar. En del förändringar tror vi kan förenkla användandet redan idag och de exemplifierar framförallt vad vi vill göra mer av i kommande releaser.

  • Filtrering

    En av de mest kraftfulla funktioner för att reducera brus är att kunna söka och filtrera. Vi har påbörjat ett arbeta för att förbättra sökfunktionaliteten i systemet och vi tror att många kommer att uppskatta de nya filtreringsmöjligheterna.

  • Personliga inställningar

    Över tid vill vi göra det möjligt för fler att få kontroll över sin egen arbetssituation utan rädsla för att göra fel. Det är vad vi kallar demokratisering. Att personliga inställningar är separerade från kontrollpanelen och att själv kunna välja hur sparaknapparna visas är två enkla exempel på detta.

  • Kom igång!

    En del av ambitionen användbarhet handlar om att lära ut hur systemet fungerar, direkt i applikationen. I denna release ser vi början av denna funktionalitet.

  • Hängslen och livrem

    Du kan numera navigera till specifika vyer på tre olika sätt: via en vänstermeny, via s.k. breadcrumbs eller mer traditionellt via “flikarna”.

Nyheter för designers

Administrationen av regler förenklas avsevärt genom att det nu är möjligt att filtrera på olika parametrar i regler. Det är möjligt att filtrera på:

  • objekttyp
  • ändrat fält
  • fältregel
  • funktion
  • aktiva eller inaktiva regler

Denna nya filtrering är mycket användbar om man till exempel vill hitta vilka regler som finns på incidenter och med en viss funktion, exempelvis automatisk e-post.

Nu visas endast regler för en modul åt gången. Vissa fält visar förklarande information när man hovrar över fälten i listan. Exempelvis ser man hur konfigurationen i regeln är gjord genom att hovra över funktionen i regellistan.

Det är också möjligt att söka efter ord i t.ex. namn, beskrivning och funktioner. Det går också att få ut en enkel sammanställning över regellistan genom att exportera till Excel.

Informationsfilm

I denna film kan du ta del av nyheterna för användarna i Easit BPS™ 2018.10 – eller ”Oktoberreleasen” som vi kallar den.

Uppgradera nu!

Vid frågor och för att uppgradera till Easit BPS™ 2018.10 är du välkommen att kontakta Easits support på 0771-25 00 00 eller skicka ett mejl genom att klicka på knappen nedan.

Sök i vårt nyhetsarkiv

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Senaste nyheterna:

Arkiv